Jumissa.fi

Jumissa.fi

Kolme kovaa vinkkiä lihashuoltoon kotioloissa

4, marras, 2019

Kiireisen arjen keskellä lihashuolto jää monesti vähän taka-alalle, syntyy lihasjumeja ja kiputiloja, joita sitten lääkitään erinäisin keinoin. Päänsäryt, tenniskyynärpäät ja iskiasvaivat ovat turhan monelle tuttu ilmiö. Kiputiloja ja liikerajoituksia voisi välttää ja hoitaa oikeaoppisella kotiharjoittelulla ja/tai hieronnalla. Esittelemme nyt kolme tapaa, joilla voit hoitaa ja ehkäistä lihasjumeja ja kipuja. Nämä kaikki tavat ovat verkkokursseja, joita voi käydä omaan tahtiin kotona.

Kiputiloja ja liikerajoituksia voisi välttää ja hoitaa oikeaoppisella kotiharjoittelulla ja/tai hieronnalla.

 

1. Kotihieronta

Kotihieronta on voi olla hyvä konsti lievittämään lihasjumeja, etenkin, jos se tehdään oikein. Usein hierojalla ei kuitenkaan ole tietoa kuinka tulisi hieroa, etenkin niin, että hieroja itse ei rasitu hieromisesta kohtuuttomasti.
Niinpä päätimmekin siis tehdä kotikäyttöön tarkoitetun edullisen verkkokurssin, jolla kerromme kotihierontaan liittyvät tärkeimmät asiat ja vinkit. Kurssin pääset tsekkaamaan täältä.

 

2. Kuivakuppaus

Tiesitkö, että myös kotioloissa voi tehdä kuivakuppausta? Se on itseasiassa ihan mukavaa. Ei siis millään tavalla kivuliasta, eikä tässä ollenkaan lävistetä ihoa, eli verta, hikeä ja kyyneleitä ei ole tiedossa. Tarvitset vain itsellesi imukupit ja tietotaidon, kuinka niitä käytetään. Meiltä saat molempia.

Imukuppihieronta on itseasiassa jopa 4x tehokkaampaa, kuin perinteinen hieronta, sillä 15min kuivakuppaus vastaa 60min hierontaa! Kuivakuppausta suositellaan käytettäväksi hieronnan yhteyteen. Eli ensin hierotaan lihakset lämpimiksi, sitten kupataan. Jos tuntuu että perushieronta ei riitä taikka haluat buustia aineenvaihduntaan niin tutustu kuivakuppauskurssiin täältä.

 

3. Selkätreeni

Supersuosittu toiminnallinen vatsalihastreeni sai nyt rinnalleen toiminnallisen selkätreenin! Tässä treenissä keskitytään vahvistamaan selän alueen lihaksia. Treeniä ei tarvitse tehdä päivittäin tuntikaupalla tulosten saavuttamiseksi, vaan 5 – 20min 3-5 kertaa viikossa riittävät vallan mainiosti. Tämän treenin vetää kumppanimme Jukka Harju ja kurssi käydään hänen verkkoalustallaan. Katso alta Jukan videosarja. Jos haluat tutustua lisää kurssiin ja sen mitä se sisältää, niin linkki löytyy täältä. (Linkki on kumppanuuslinkki ja saamme myydyistä kursseista pienen komission).

 

Seuraa meitä

0 kommenttia

Lähetä kommentti

Share This