Suomalainen_verkkokauppa_suomi_blue_rgb
Search
IMG_2278

Hyvää oloa messuilta ystävän kanssa!

Hyvän olon -messut Riihimäellä jälleen 10.2.2019

Ensimmäinen tapahtuma 2018

Kun messuidean äiti Liisa ensimmäisen kerran kesällä 2017 kertoi ajatuksestaan järjestää hyvinvoinnin parissa työskenteleville yrittäjille messut Riihimäellä, innostuin mahdollisuudesta osallistua itsenäisenä jälleenmyyjänä ja kun hän jatkoi kysyen hoitaisinko messujen somemainontaa, nörtti minussa innostui; saisin tutustua Facebookin tapahtumajulkaisuihin, miettiä kuvia ja tekstejä, toisaalta kaikki olisi valmiina julkaistavaksi yrittäjiltä etukäteen pyydettyjen tietojen perusteella. Tästä voisi kuitenkin oppia jotakin. Liisa suunnittelisi ja huolehtisi kaikesta muusta järjestelystä, minä Facebookin tapahtumasta. Hyvä diili, eikö?
Päivätyössäni toimin IT-järjestelmien parissa, joten tekniikka on lähellä sydäntä. Tuntemattomille teille astuminen vaatii silti minultakin rohkeutta, enhän tokikaan tiedä mitään mainonnasta, enkä työssäni tarvitse Facebookia. Kun (mikä tahansa) järjestelmä ei toimi, käyttäjällä on tapana turhautua. Niin minullakin. Olen saanut Liisalta muissa yhteyksissä lisänimen MilliVille, joka sopii myös somemainosten julkaisu-viilauksiin, kaiken pitää olla juuri täydellistä, jotta siitä voi päästää irti… ja jos se järjestelmä ei sitten toimikaan siten kuin minä haluaisin, niin turhautumista on tiedossa.. Tavallaan se kuitenkin johtuu useimmiten siitä, ettei ajattele samalla tavalla kuin se järjestelmän kehittäjä on ajatellut ohjelmansa toimivan.
Loppuvuodesta 2017 silmiini osui Facebookissa yhden tapahtuman mainonta, jossa esiteltiin näytteilleasettajia ja sain siitä idean meidän kampanjaamme. Halusin jokaiselle näytteilleasettajalle oman päivän tapahtumasivulla ja linkittää heidän sivunsa halukkaille katsojille. Esittelyn lähtökohtana ajajatuksenani oli se, mitä itse haluaisin tehdä, jos kiinnostuisin jostakin ja haluaisin tietää lisää. Googlasin linkit valmiiksi ja tutustuin yrittäjien omiin esittelyihin nettisivuilla ja Facebookissa, sitten vaan koittaisin välittää tiedon riittävän lyhyesti, sopivan pitkästi, mahdollisimman kiinnostavasti, hauskasti, iloisesti, mukaansatempaavasti Facebookissa yhden-kahden kuvan kera. Huhhuh, helppo homma vai haukkasinko sittenkin liian ison palan?

H-hetki

Ennen messuja lenkkeilimme Liisan kanssa Riihimäellä jakamassa mainoskortteja pitkin poikin ja julisteisiinkin törmäsin siellä täällä. Messumainontaa oli julisteina, kortteina, somessa, puskaradiossa, lehtimainoksissa ja -jutuissa. Väkisinkin mieleen pyrki ajatus, olisiko kaikki nuo tavoittaneet ja etenkin saaneet ihmisiä liikkeelle?
Messuvieraille jaettiin ovella sisääntullessa messukassit, joihin oli etukäteen valmiiksi pussitettu näytteilleasettajien esitteet. Tämä olisi hyvä mittari asiakasmäärästä, kun pusseja oli tietty määrä. Ilokseni kaikki pussit ja vähän ylikin menivät hyvissä ajoin ja iloista hulinaa kaiken ikäisten messuvieraiden ja näytteilleasettajien keskuudessa riitti koko messujen ajan.
Totesin että kaikki kampanjat olivat onnistuneet; messut olivat onnistuneet yli odotusteni.

Tulevat messut 2019

Vuoden 2019 messujen suunnittelu aloitettiin niin ikään jo viime kesänä. Somekampanjaa jälleen odotin ja suunnittelinkin innoissani heti, mutta uuden päivätyön aloittaminen ja siihen liittyvä koulutus hillitsi intoa vieden kaiken puhdin. Kun vihdoin näytteilleasettajien ilmoittautumisaika oli päättynyt, oli mukava nähdä ilmoittautuneiden joukossa niin edelliseltä vuodelta tuttuja nimiä kuin uusiakin yrittäjiä. Kun aloin kerätä mainosmateriaaleja yhteen, olin aivan yhtä innoissani kuin edellisvuonnakin, mutta osasin nyt suhtautua rennommalla otteella. Viilaan mainoksia edelleen, mutta ilman paineita kirjoitusvirheistä; jos sinne nyt jokunen virhe eksyy, niin ainakin lukija tietää, että siellä on ihminen kirjoittamassa.
Facebook ei taaskaan toiminut kuten halusin, osasin kuitenkin jättää sen huomioimatta ja kokeilla myöhemmin uudelleen. Sillä kertaa yhteistyö sujui paremmin.
Odotan tänäänkin valtavalla innolla tapahtumaa, onneksi H-hetki on ihan kohta!
Nähdäänhän messuilla? Mä olen Kaisan kanssa maistattamassa laadukkaita FitLine -ravintolisiä, tule sanomaan vaikka “heps” 😉

Lue lisää messujen ohjelmasta ja näytteilleasettajien tarjouksista!

Reija
Hyvän olon -messut Riihimäellä somevastaava
Itsenäinen Fitline -jälleenmyyjä
MilliVille

Jaa tämä kirjoitus

Käytämme sivustollamme evästeitä. Evästeet auttavat meitä sivuston kehittämisessä ja osa niistä on myös välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta (esimerkiksi ostaminen verkkokaupasta).

Privacy Settings saved!
Yksityisyysasetukset

Kun vierailet verkkosivuilla, evästeitä tallentuu selaimeesi. Voit kontroloida asetuksia täältä.


Käytämme Facebook Pixeliä, jotta voimme saada tietoa mainosten tehokkuudesta.
  • m_pixel_ratio
  • presence
  • sb
  • wd
  • xs
  • fr
  • tr
  • c_user
  • datr

Jos haluat liittyä postituslistalle, nämä evästeet täytyy olla hyväksyttyinä. Ketään ei lisätä listalle automaattisesti.
  • mailerlite_checkout_email
  • mailerlite_checkout_token

Decline all Services
Accept all Services