Liikettä Lantioon! - Kehonhuolto Jumissa Oy
lantio_ryhti_jumissa

Liikettä Lantioon!

Minusta on aina ollut hauskaa katsella ihmisiä ja seurailla heidän tekemisiään. Tämä työ hierojana on tosin hieman himmentänyt tuota huvia, koska nykyään, kun seurailen ihmisiä, kiinnitän todella paljon huomiota siihen, miten he liikkuvat. Huomaan usein miettiväni, miksi hän kävelee noin tai miksei hän seiso selkä suorassa, mitkä lihakset mahtavat kiristää ja miten käsittelisin tuota.

Yksi asia, mihin olen kiinnittänyt jo pitkään huomiota, on se, miten suomalainen nainen kävelee. Ilmeisesti meille jo koulussa kerrotaan, että hartiat eteen, leuka rintaan, tissit sisään ja lantio tikkuna ja sitten mennään! Ja tämän olemme sisäistäneet todella hyvin! Se perunasäkki, jota myös ylävartaloksi kutsutaan, lösöttää todella tukevasti siinä lantion päällä ja jalat vispaa menemään pienellä askeleella ettei vaan mikään lantiossa liikahda!

Espanjassa ollessani huomasin heti, että sikäläiset naiset olivat ylpeästi naisia. Oli kaiken kokoista ja näköistä naista ja kaikki liikkuivat kuin kuningattaret. Leuka ylhäällä, selkä suorana, rinnat upeasti esillä ja se lantio…. voi, voi, sitä lantion liikettä. Se keinui niin kauniisti joka askeleella!

Joten nyt rakkaat kanssa sisaret, Kun Kevät tulee ja ulkoilu näyttää olevan ainoa luvallinen liikunta muoto, niin opetellaanpa kaikki tänä kesänä kävelemään! Nostetaan se katse ylös, suoristetaan selkä ja hartiat, avataan rintakehä tuomalla ne tissit esille ja ennen kaikkea annetaan sen pyllyn pyöriä. Keinutellaan sitä lantiota pehmeästi ja tuodaan esille naisellisuutta.

Lantion keinumisella on myös terveydellisiä vaikutuksia: alaselän lihakset saavat kunnolla liikettä, hyvä vastapaino istumatyölle. Ruuansulatus tykkää, kun suolisto saa ”muljuttelua”. Liikkumiseen tulee varmuutta, kun lantio ja polvet joustavat.

Sanonkin aina, että lantio on kuin talon kivijalka: jos talon pohja ei ole kunnossa, ei talokaan voi olla kunnossa. Hoidan lähes päivittäin jäykästä lantiosta johtuvia ongelmia ja kipuja. Jos pakaralihakset ja lonkankoukistajat ovat jäykät ja tukkoiset, eivät jalat tahdo oikein toimia ja alaselkä kipeytyy herkästi ja jäykkä liikkeelle lähdettäessä. Näistä ongelmista kärsivät varsinkin istuma- ja seisomatyötä tekevät. Jo 20 minuutin yhtäjaksoinen reipas kävely auttaa notkistamaan lantiota ja vetreyttämään lihaksia.

Ja nyt voin ilokseni ja ylpeydekseni sanoa, että olen itse aloittanut äskettäin ”kävelyn” monista syistä, suurin syy on staattiset ja yksipuoliset työasennot, mutta olen jo nyt ehtinyt huomata positiiviset vaikutukset mieleen ja rauhoittumiseen. Kävely on osoittautunut hyväksi keinoksi nollata ajatukset ja rauhoittua kiireen keskellä. Olen myös huomannut, että lenkin jälkeen on oikeasti pirteämpi olo. Odotankin alkavaa kevättä innolla ja opettelen itsekin uudestaan kävelemään niin, että siitä on entistä enemmän keholleni hyötyä.

Ihanaa ja keinuvaa kevättä kaikille !!

– Sari

 

 

 

Jaa tämä kirjoitus

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

Käytämme sivustollamme evästeitä. Evästeet auttavat meitä sivuston kehittämisessä ja osa niistä on myös välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta (esimerkiksi ostaminen verkkokaupasta).

Privacy Settings saved!
Yksityisyysasetukset

Kun vierailet verkkosivuilla, evästeitä tallentuu selaimeesi. Voit kontroloida asetuksia täältä.


Käytämme Facebook Pixeliä, jotta voimme saada tietoa mainosten tehokkuudesta.
  • m_pixel_ratio
  • presence
  • sb
  • wd
  • xs
  • fr
  • tr
  • c_user
  • datr

Jos haluat liittyä postituslistalle, nämä evästeet täytyy olla hyväksyttyinä. Ketään ei lisätä listalle automaattisesti.
  • mailerlite_checkout_email
  • mailerlite_checkout_token

Decline all Services
Accept all Services