Onko meistä mihinkään?
Vastaathan vuoden 2019 asiakaskyselyymme! Niin olemme tänä vuonna vieläkin parempia =) Vastaajien kesken arvomme lahjakortin, kiitos vastauksista.
Lujaa, kovaa, eikun sopivasti
Viikonloppuna kuulin britin sanovan että olemme sisäänpäinkääntyneitä. SIIS MITÄ ?!? Hän tarkoitti meidän luonnetta, siis suomalaisten. Hetki meni ja kyllä, niin olemme. Aina sanotaan asiakkaalle että kerro heti miltä tuntuu jos koet että ote on huono / liian luja / en nyt oikein tiedä miten tässä olla. Ja silti, ei kommenttia, vaan siinä vaiheessa kun asiakas ei enää pysty pidättelemään eli ollaan jo “too much” niin sitten alkaa kiroaminen ja silti sanotaan että ihan hyvä…. =) Miksi? Koska olemme suomalaisia millä on ja pitää olla sisua. Miksi? Hoidon pitäisi olla rentouttavaa ja mukavaa. Kun kommunikaatio toimii niin hoidettava saa sellaisen tuntuman kun juuri sinä päivänä toivoo ja hoitaja pystyy tekemään sellaisen hoidon minkä potilas juuri sinä päivänä pystyy vastaanottamaan. Kevyt ei tarkoita tehotonta. Ja lopputulos on silloin paras. Eli kun olet asiakkaana niin muista kertoa heti toiveet niin niihin vastataan. ( Itsekkin opettelen tätä vieläkin aina välillä, välillä unohtuu kun päässä muuta ja välillä osaan antaa tarkat ohjeet mitä tänään toivon ja mihin haluan helpotusta )
Nyt, heti, eikun ylläpitäen
Pikavoittoja ei ole. Nykypäivänä kaikki pitää saada heti. Aika pitää saada tunnin päästä kun juuri keksin että nyt pitää päästä hoitoon. Minulla on ongelma, mitä olen sietänyt kaksikymmentä vuotta ja nyt haluan varata puolen tunnin ajan ja saada sen ongelman hoidettua. Ja arvatkaa, onnistuuko se? Harvemmin, mitä pitkäaikaisempi vaiva, sen enemmän hoitoon täytyy nähdä vaivaa ja aikaa. Kyllä, kotonakin pitää sitten hoitojen välillä tehdä jotain, jos toivomus on että asiaa saadaan eteenpäin. Moni vanhoista vakioasiakkaistani sanoo ja muistelee; Muistatko kun aloitettiin? Sehän oli ihan kauheaa! Olin niin tukossa, kaikki oli kauheaa ja nyt on ihana saada nauttia hoidosta. Hoitajan ihanne on asiakas, jonka solmut ollaan saatu auki ja olen vain ylläpitäjä joka buustaa potilaan kehon palautumista arjen pyörityksestä, mutta ikävä kyllä niin monella nykyisin se työ kun on kuormittavaa päivästä toiseen. Ihannehan olisi että kaikilla olisi “helppo työ”, aikaa pitää kuntoaan yllä, harrastaa, hoitaa perhe ja virkistyä päivittäin. Monellako se sitten oikeasti onnistuu?
Pikavauhtia kaikki eikun kaksi tuntia niskaa
Asiakaspalvelupuhelimeen tulee usein soittoja, kun asiakas voisi itse varata netistä ajan mutta ei oikein osaa valita hoidon pituutta. Se on mukavaa kun kysytään apua ja voidaan yhdessä pohtia mitä tarpeita potilaalla on ja toiveita hoidon suhteen ja pääsemme valitsemaan yhdessä ajan. Jatkoajathan on aina sitten helppo kysyä hoitajalta, että mitä on mieltä kehon nähtyään miten jatko kannattaa toteuttaa. Hyvä muistisääntö on että mitä enemmän kohteita, sitä pidempi aika. Jos yksi asia mikä kaipaa “entrausta” niin lyhyempi riittää. Jos haluat tulla “tsekkaukseen” taikka rentoutumaan eli suomeksi lataaman akkuja niin pidempi aika on aina kiireettömämpi ja variointivaihtoehtoja pystyy tekemään ajan varrella helpommin. Joten jos mietityttää, niin soitto meille asiakaspalveluun, niin mietitään asiaan yhdessä mikä olisi sinulle paras, autamme mielellämme myös hoitajan valinnassa jos valinta aiheuttaa päänvaivaa.
Ihan sama mitä teet, kunhan teet
Otsikko kertoo kaiken. Nyt on alkanut uusi vuosikymmen ja tee päätös, oli se millainen tahansa, ja laita se NYT käytäntöön. Oli se sitten hierontaan tulo, taikka uusi harrastus. Siellä näytön ääressä se asia ei ratkea. Jos kaipaat ideaa itsellesi uusien harrastusten / liikkumismuotojen suhteen, niin meiltä voi aina kysyä myös ideaa siitä, mikä olisi sinun kehollesi hyvää liikettä. Jos tuntuu että keho on ylikuormittunut, niin sen “lataus” aluksi on parempi, kuin tiukka pumppitreeni ettei hermosto mene lopullisesti sekaisin. Kunhan muistat suunnitella sen, mitä aiot tehdä, ja miten, ja kuinka saat sen onnistumaan käytännössä.
Terveisin Jumissa Jengi, Liisa kirjurina
