Magnesiumia lihaksiin? | Kehonhuolto Jumissa Oy
Magnesium

Magnesiumia lihaksiin?

Törmään jatkuvasti työssäni kysymykseen lihaskrampeista eli niin kutsutusta ”suonen vedosta”…

 

Suosittelen aina hoidoksi lämpöä ja magnesiumia. Aloin miettimään, että miksi? Miksi magnesium on niin tärkeää ja mitä muita ongelmia sen puute tuo tullessaan. Asiaa aikani tutkittua huomasin, että magnesium onkin paljon tärkeämpää kuin osasin edes itsekkään kuvitella! Vain muutamalla aineella on samanlaisia, yhtä kokonaisvaltaisia vaikutuksia kuin magnesiumilla. Se on itse asiassa neljänneksi yleisin mineraali elimistössämme kalsiumin, fosforin ja kaliumin jälkeen.

 

Magnesium muun muassa:

  • Auttaa estämään ruston heikkenemistä ja nivelreuman sekä nivelkipujen ilmenemistä.
  • Taistelee lihasvaivoja vastaa. Se auttaa estämään lihaskramppeja, kihelmöintiä, puutumista ja tärinää.
  • Auttaa tasoittamaan sydämen epäsäännöllistä rytmiä.
  • Auttaa alentamaan korkeaa verenpainetta.
  • Auttaa lievittämään päänsärkyä ja jännityksestä sekä korkeasta verenpaineesta johtuvia leukakipuja.
  • Auttaa ehkäisemään huimausta, joka voi myös johtua lihasjännityksestä niskan alueella.
  • Auttaa sopeutumista valoon ja parantamaan hämäränäköä, sekä auttaa ääniherkkyyteen.
  • Lisää energiaa ja torjuu väsymystä, minkä vuoksi magnesiumia suositellaan kroonisesta väsymyksestä, fibromyalgiasta tai yleisestä heikkoudesta kärsivälle henkilölle.
  • Auttaa palauttamaan ruokahalun ruokahaluttomuudesta kärsiville.
  • Helpottaa ummetusta, koska magnesium säännöstelee suoliston liikkeitä.
  • Auttaa kuukautiskipuihin.
  • Magnesiumin ansiosta suolan ja suklaan kulutus saattaa vähentyä.
  • Auttaa rauhoittamaan hermostoa unettomuudessa, ahdistuksessa, yliaktiivisuudessa, levottomuudessa, pelkotiloissa ja paniikkikohtauksissa.
  • Auttaa luomaan kollageenia, joka on ehdottoman tärkeää luustolle, jänteille ja rustolle. Jos kärsit kollageenin puutteesta, muista että myös C-vitamiinin ja proteiinien nauttiminen on välttämätöntä saman aterian yhteydessä.

 

 

 

Mistä Magnesiumia sitten saa, paitsi tietenkin ravintolisistä? Terve, monipuolista ruokaa nauttiva saa magnesiumia riittävästi jokapäiväisestä ravinnosta. Paljon urheilua ja varsinkin kestävyyslajeja harrastavilla vastaavasti magnesiumin tarve kasvaa huomattavasti, jolloin riittävään saantiin kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota. Tässä Muutamia hyviä lähteitä:

  • Lehtimangoldi, lehtisalaatti, pinaatti
  • Banaanit, aprikoosit, avokadot, päärynät, luumut
  • Mantelit, pähkinät, kaura, jalopähkinät
  • Pavut ja linssit
  • Siemenet
  • Täysjyväriisi, hirssi, kaura
  • Perunat
  • Kurpitsa

 

 

Tässä vielä muutama vinkki ”suonen vedon” pika-apuun:

  • Merisuola nokare kielen alle.
  • Ota jalkakylpy missä magnsiumia mukana illalla, keho kiittää!
  • Magnesiumgeeli tai -öljy suoraan iholle krampin kohtaan. Näitä voi myös käyttää ennaltaehkäisevänä, esim. jos jalat kramppaillee paljon öisin, niin illalla hierotaan jalkoihin ennen nukkumaan käyntiä.

 

 

Me käytämme hoitolassa magnesiumia monesti hierontaöljyn seassa kun hieromme pohkeita. Meillä myös palvelu “magnesiumhieronta”, arvaattekin mihin se vaikuttaa =D Verkkokaupassa myymme myös tehokasta magnesiumöljyä lihaksiin ja -hiutaleita jalkakylpyjä varten missä hinta / laatusuhde kohdallaa kun pullo kestää pitkän aikaan kotikäytössä! Moni tykkääkin käyttää magnesiumia ulkoisesti kun maha ei kestä sitä sisäistä niin hyvin, onhan suolistokin lihas…..eli vatsa saattaa tulla löysälle. Valmisteiden viikdakko on aika iso lisäravinteissa, kokeilemalla saat sinulle sopivimman valmisteen jos haluat sisäisesti nauttia ja varmistaa että omat varastosi ovat täydet.

 

Tilaa magnesiumia:

Magnesiumtuotteet

 

Internet on pullollaan hyviä juttuja magnesiumista ohessa linkkiä esimerkiksi Valittujen Palojen kirjoitus aiheesta:

Valitut palat kirjoittaa magnesiumista

 

 

Pidä huoli itsestäsi,

Sari

– Kirjoittaja on hieroja ja yksi yrityksen omistajista joka on tunnettu maanläheisestä lähestymistavastaan asiakkaisiin, hyvästä huumorista ja innosta oppia uutta mutta samalla kysenalaistaa asioita. –

Kuvat: Wikipedia ja Anna -lehti, Unsplash.

 

 

Jaa tämä kirjoitus

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

Käytämme sivustollamme evästeitä. Evästeet auttavat meitä sivuston kehittämisessä ja osa niistä on myös välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta (esimerkiksi ostaminen verkkokaupasta).

Privacy Settings saved!
Yksityisyysasetukset

Kun vierailet verkkosivuilla, evästeitä tallentuu selaimeesi. Voit kontroloida asetuksia täältä.


Käytämme Facebook Pixeliä, jotta voimme saada tietoa mainosten tehokkuudesta.
  • m_pixel_ratio
  • presence
  • sb
  • wd
  • xs
  • fr
  • tr
  • c_user
  • datr

Jos haluat liittyä postituslistalle, nämä evästeet täytyy olla hyväksyttyinä. Ketään ei lisätä listalle automaattisesti.
  • mailerlite_checkout_email
  • mailerlite_checkout_token

Decline all Services
Accept all Services